Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autem kolem České republiky, část první.

Jsou nadšenci, kteří objeli, objíždějí nebo se teprve chystají objet Českou republiku na kole. Také jednoho takového znám. Rozhodla jsem se mu dělat doprovod, avšak pouze autem.

Alll alias Raubíř alias Statný ošetřovatel, též přezdívaný Martin, můj přítel. Vlastně pardon, ono to mělo být opačně. No nevadí, prostě mu říkejme Alll tak, jak mu říká mnoho jeho přátel, jakožto známo z jeho vlastního webu, který si sám a velmi rád, píše.

Tento člověk se rozhodl, že objede na svém ultra krásném novém kole Českou republiku. Cože ho k tomu vede? Láska k cykloturistice a k přírodě. Je to člověk cílevědomý a houževnatý. Vždy si vytyčí určitý cíl a nic ho nezastaví, dokud k němu nedojde.

Tohle je ovšem velmi krásný cíl i pro mne, nikoliv však pro mé tělo, proto ho podpořím hezky v klídku ze svého vozu. Odtamtud je taky všechno vidět a zas tak moc mne to neunaví.

Navíc dle slov Allla, budu mít velmi významný úkol, jakožto předvoj a hledač vhodného ubytování nebo místa, kde by se dalo dobře a do sytosti nadlábnout.

Tento krásný společný projekt jsme započali zcela nečekaně již tento víkend a musím říci, že se to krásně povedlo.

To jsme si takhle před časem koupili lístky na koncert MIG 21 v Karlových Varech, který se měl uskutečnit  v sobotu, tj. 24.3.2012, v místním Lidovém domě. Koncert se nakonec nekonal, protože pan Macháček, alias hlavní kapelník, dostal zápal plic. Kde k tomu přišel, netušíme, ale dali to na web celkem pozdě, až kdy jsme byli v Karlových Varech ubytovaní. Nedali jsme se však zaskočit a užili jsme si krásný víkend plný zážitků a dojmů.

V sobotu ráno jsme vstali, něco doma poklidili, sbalili se, naložili jsme kolo na náš nový střešní nosič, do kufru naložili naší věrnou psí kamarádku Zazzie a vydali se do Karlových Varů. Po příjezdu jsme se ihned ubytovali v ubytovacím zařízení u pana Prokopa.

Po lehkém, leč vydatném obědu v blízké restauraci, se Alll vydal na svůj první výlet na svém novém kole. K jeho kolu se také váže velmi pěkná historka, tu Vám však přiblížím v některých z dalších mých cestopisů, kterých bude jistě přibývat. Měla to být testovací jízda, jakože co kolo i Alll vydrží. Najeli toho spolu celkem dost. Celých 54 km. Jsou to oba pašáci. Alll si pak ani nestěžoval, že by ho bolely nohy či zadek. Vlastně byl velmi pozitivně naladěn, zářil obrovskou radostí z prožitých okamžiků v přírodě na svém novém kole. A když je šťastný Alll, jsem šťastná i já.

Když jsme zjistili, že se koncert nekoná, vyšli jsme si na noční procházku promenádou. Karlovy Vary jsou krásné i v noci.

Ráno se Alll probudil a první jeho slova, která jsem slyšela, byla: "Moniko, prosím Tě, odvezeš mě k hranicím?!" Nemohl se dočkat, než usedne znovu na svého věrného oře (kolo) a prožije s ním nové radostné okamžiky. Rozlepila jsem jedno očko a s lehkým úsměvem na tváři a pobaveným tónem jsem mu odpověděla: "Samozřejmě Marťo" (Alll).

O pár hodin později jsme skutečně stáli na severu naší republiky, u pohraničí, ve vesničce zvané Potůčky. Měl v plánu dojet až do Františkových lázní. Loučil se se mnou slovy: "Někam jeď, já Ti pak zavolám a dohodneme se, kde se sejdeme". Ještě než jsme vyjeli z Karlových Varů, se mi svěřil, že by rád strávil tento den na kole až do šesti hodin do večera. Když mi to říkal, bylo něco kolem půl desáté ráno. No, obdivovala jsem jeho zapálení. Zvlášť, když den předtím dal takový výkon.

Nechala jsem ho tam tedy jeho osudu a vyjela společně se svou psí kamarádkou směrem na Nejdek a odtamtud na Kraslice. Nechtěla jsem jet jen tak "někam", rozhodla jsem se i já objet Českou republiku. A tak jsem se snažila držet opravdu co nejblíže k hranicím, jak to autem šlo. Projížděla jsem vesnicemi Vysoká Pec, Předbuz a Stříbrná. Musím říct, že nic krásnějšího, jako byla zdejší příroda, jsem dlouho neviděla. Byly to kouzelné výhledy na krajinu. Tu a tam sníh, sluníčko, voda protékající polemi a stráněmi z roztékajícího se sněhu. Nemohla jsem se vynadívat na tu krásu. Musela jsem zastavit a společně se Zazzie se projít. Ta začala běhat kolem dokola jako smyslů zbavená. Projevovala tak obrovskou radost, ta prostě musela tu mojí radost prožívat se mnou, jinak to není možné. Běhala, dělala kotrmelce, skákala přes vodu. Vyloženě dělala psí kusy. Ani zpět do kufru auta se jí nechtělo. Až po drobném úplatku (jídle) se nechala ukecat.

Lehce po poledni jsem dorazila do městečka Kraslice. Tam mě zaujal moc hezký kostel. Psali tam, že je zasvěcen svatému Michalovi, tak je to snad kostel svatého Michala, bližší informace jsem tam bohužel nenašla.

Z Kraslic jsem se chystala dojet do Františkových lázní, kde jsem měla v plánu vyhlídnout si příjemnou hospůdku, dát si něco dobrého a pak taky třeba něco nového napsat na blog. Jela jsem vesnicemi jako například Počátky, Čirá, Černá, až jsem dojela do vesnice jménem Luby. A tam mi zavolal Alll, že prej na mně bude za půl hodiny čekat v Kraslici a že by rád se mnou poobědval. Otočila jsem tedy svůj koráb a jela jsem stejnou cestou zpátky. Sešli jsme se na kraslickém náměstíčku, naložili kolo i Allla a jeli jsme na oběd do blízké restaurace zvané "Zlatá Rybka". Výborná restaurace, mohu všem jen doporučit. Výborný servis, výborné jídlo, příjemné prostředí, i slevu nám dali, kterou jsme nechtěli.

Bylo něco kolem třetí hodiny po poledni, když mi Alll řekl, že dnes už na to kašleme a pojedeme domů, ještě něco málo udělat a tak. Naštěstí ten můj kluk má rozum. Cestou jsme se prostřídali v řízení, oba jsme si stihli odpočinout a zregenerovat. Byl to krásný víkend, a za ten Ti, Allle, moc děkuji! Jsi báječný! Už se moc těším na další krásy naší vlasti.

 

Autor: | pondělí 26.3.2012 7:53 | karma článku: 10,30 | přečteno: 2255x
  • Další články autora

Kosmetické recenze

Ve svých 31-ti letech jsem konečně objevila svět kosmetiky. Ráda bych zde psala o jednotlivých produktech, které jsem si koupila a osobně vyzkoušela. Bude se jednat jak o kosmetiku pečující (tělo, vlasy,...), tak i dekorativní kosmetiku. Svět kosmetiky mi přijde natolik fascinující a je toho tolik, že se normální člověk v tom všem zkrátka vyznat nemůže, a proto si myslím, že psaním recenzí se nic nepokazí, naopak, člověk si udělá přehled o mnohem více produktech, než by kdy sám mohl zvádnout. Já osobně pročítám mnoho blogů a koukám na různá videa a vždy se dozvím něco nového. Proto doufám, že Vám moje recenze do budoucna také přinesou nějaké nové informace.

22.3.2013 v 17:27 | Karma: 6,55 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Rozbřesk 2. část - Twilight sága

Upíři. Mnozí z Vás jistě znají. Reklamní masírka na každém kroku. Je téměř nemožné neznat upíra Edwarda a jeho milovanou Bellu. I já jsem šla na premiéru druhé části posledního dílu "Rozbřesk". A víte co? Stálo to za to!

17.11.2012 v 1:15 | Karma: 7,52 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Osobní

Nový pražský klub La Macumba!

La Macumba je slovo afrického původu, toto slovo by se dalo přeložit do češtiny jako "kouzlo", nebo "čaroděj". V africkobrazilské kultuře se toto slovo používá jako hanlivý výraz pro černou magii. Macumba je také druh hudebního žánru Afriky. Na Kubě je to také nejvyhlášenější a nejnavštěvovanější párty klub.

7.10.2012 v 8:00 | Karma: 13,51 | Přečteno: 2454x | Diskuse| Kultura

Dovolená v Chorvatsku 2012

1.9. - 9.9.2012 jsme se vydali s partou nehrožených tanečních zelenáčů i mazáků, a mimojiné také s manžely Lužnými - mazáky všech mazáků, kteří celou akci organizovali, na dovolenou v Chorvatsku u městečka Omiš, abychom zažili nezapomenutelné. To se podařilo. Odřené ruce i nohy, dobře, že jsme se nezabili. Některé jsme málem zapomněli na jednom z ostrovů při výletě lodí. Spánek byl luxus jen některých z nás a každodenní taneční párty z nás ke konci pobytu dělaly taneční Zombie. Ale bylo to super!

6.10.2012 v 16:18 | Karma: 10,59 | Přečteno: 1704x | Diskuse| Cestování

Saunování v Praze

Jste úplně nazí v místnosti, kde je opravdu hodně, hodně teplo. Snažíte se uvolnit, zbavit se stresu a cítit se příjemně. Ale nedaří se? Mám pro Vás pár tipů jak to napravit.

5.10.2012 v 16:37 | Karma: 16,56 | Přečteno: 4634x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1844x
Člověk, žena, přítelkyně, kamarádka, dcera, tanečnice.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články