Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cesta za vášní po brazilsku

Posbírala jsem pár příběhů lidí ze svého tanečního okolí, jak se oni dostali k zouku a co je na tanci Zouk tak přitahuje. Přidala jsem i svůj vlastní příběh. Ponořte se do světa vášně aneb Brazílie, jak jí neznáte.

Na nadpis tohoto článku mne inspirovala moje velmi dobrá kamarádka Mája Kolovratníková z Prahy. Velmi nadšená tanečnice, vášnivá korálkařka, studentka MFF a neskutečně milá dívka. Máji děkuji, že jsi mou inspirací.

Tady je její příběh, jak se k zouku dostala:

"Na taneční scénu jsem se dostala před 5ti lety, kdy jsem na matfyzáckém plese vyhrála jednu z hlavních cen. Byl to kurz salsy dle vlastního výběru u Mirky a Mariána (www.isalsa.cz). Vtipnější byl fakt, že jsem ten večer sama moderovala.
Po nějaké době jsem začala pociťovat větší náklonost k dominikánské bachatě a plynule přešla z kurzů salsy do tanečního centra manželů Sejkorových (pozn. autora: toto taneční studio již neexistuje).
V té době mi při studiu a brigádě často zbyla volná jen neděle a tak jsem začala navštěvovat párty na Občanské plovárně pod taktovkou DJů Osamy a Mariana. Netrvalo dlouho a na parketu se sem tam objevily dvě blondýnky a tancovaly pro mně neznámý tanec s toliko efektním házením dlouhých vlasů (pozn. autora: tento tanec se tančí v páru, tedy muž a žena, občas se však najdou nadšené dívky, které se učí pánské kroky a vedení, případně můžeme vidět lektorky zouku tančit s jinou ženou/dívkou, je-li nedostatek mužů na párty).

Jedna z kongresových párty v Palance mě pak přiměla zavítat na kurzy do Danceplanet a vyzkoušet si tento tanec na vlastní kůži. Kupodivu se pro něj nadchli i kamarádi, kteří dříve tančili salsu či bachatu, a tak jsme se opět shledali a měli možnost společně trénovat. Trvalo tomu ještě rok než se mi zouk dostal pod kůži a naprosto utlumil touhy po jakémkoliv jiném tanci. Dnes už si bez něj svůj život nedovedu představit."

 

A nakonec přidám i svůj vlastní příběh. Když jsem ho psala prvně, byl velmi dlouhý. Zkrátila jsem ho:

"Poprvé v životě, jsem se se zoukem setkala v tanečním klubu Rincon, asi tři roky zpátky, v podání skvělé tanečnice Fernandy a  Crise.  To jsem ještě netušila, že to je zouk.

O tom, že to, co ti dva tančí, se jmenuje zouk, jsem se dozvěděla o dost později. Už ani nevím od koho.

Shlédla jsem asi tisíc různých videí, různých stylů a došla jsem k závěru, že tento tanec se nemůžu v životě naučit. Našla jsem si pár kurzů, které se v té době u nás učily, ale moc jich nebylo a ani jsem neznala žádný klub, kde by se tento tanec běžně tančil. Ani partnera, se kterým bych se mohla začít učit. Tak jsem se tomu dále nevěnovala.

Pak jsem ale začala chodit pravidelně každou neděli do tančírny na Plovárně. A tam jsem zouk viděla každý týden. Líbil se mi čím dál tím víc. Úplně si vzpomínám, jak jsem doslova „žrala“ každý pohyb s otevřenou pusou a stále více nabývala dojmu, že tenhle tanec nemůžu nikdy zvládnout. Také jsem „stále“ neměla žádného partnera.

Když jsem si tam tak jednou stála a „zírala“, přišel ke mně můj kamarád Tomáš a ptal se mně, jestli se mi to tak moc líbí, že nestihnu ani zavřít pusu.  Odpověděla jsem mu, že ano a moc. Načež se mě ptal, proč se tedy nepřihlásím do kurzu a nenaučím se to. A já vyjádřila své obavy nahlas. Že si myslím, že bych se to nezvládla nikdy naučit a že ani nemám partnera.

Řekl mi na to, že zná jednoho lektora, o kterém slyšel, že je pro začátečníky fakt super a že jestli chci, tak mě s ním seznámí. A že partnera určitě potřebovat nebudu, že na párty jich je vždy dostatek.  No hádejte, co jsem mu řekla. Že nechci, že se bojím. A že zouk tancovat s nikým cizím nebudu.

Najednou z ničeho nic někam zmizel. Nechala jsem tedy kamaráda kamarádem a zírala jsem na parket dál. Po chvíli vidím Tomáše, jak s někým přichází. Otočím se k nim a Tomáš mi říká: „Tak tohle je Honza, učí zouk  a teď se s ním dohodni na nějakém kurzu“. A odešel. Já na Honzu zírala jak na zjevení, nevěděla jsem kam s očima a co říct. Hrozný trapas. Ale Honza se toho zhostil dobře. Kul železo, dokud bylo žhavé. Vytáhl telefon, vzal si na mně číslo a říkal mi, kdy má volné termíny. Jelikož mi bylo opravdu trapně a nechtěla jsem vypadat hloupě, domluvila jsem si s ním tedy nejbližší termín. Ještě jsem stihla suše poznamenat, že nemám žádného tanečního partnera, na což mi Honza opět suše odpověděl, že žádného nepotřebuji.

Na svou první lekci zouku jsem šla opravdu s velkými obavami. Byla to individuální hodina. Kurzu jako takového jsem se bála ještě víc a bylo mi i doporučeno, že individuální hodiny jsou lepší a intenzivnější. Intenzivnější? Tím se moje obavy nezmenšily. Nicméně šla jsem. Bála jsem se toho, že mi to nepůjde, že se ztrapním, před samotným lektorem. A už ani nevím jaké všelijaké nesmysly mně napadaly.  Ale bála jsem se naprosto zbytečně. Musím říct, že jsem vůbec neměla čas se bát. Bylo to spousta nových věcí, moře informací, úplně nové pohyby, které tělu naštěstí nebyly zas tak cizí, takže to celkem šlo a já měla velikou radost z toho, že nejsem zas takové dřevo a že jsem v sobě objevila něco nového. O čem jsem netušila, že tam je.

Najednou jsem na individuální hodiny chodila třikrát týdně, začala jsem chodit do klubu, kde jsem toho na začátku víc proseděla, než protančila, ale mohla jsem alespoň koukat a pak se ptát svého lektora, když mi nebylo něco jasného. Jak a proč se dělá tohle a támhleto. Po dvou měsících tréninků jsem jela na víkendový workshop s Natashou a Gilsonem do Brna. To byl velký zážitek. Tam byli všichni zkušení zoukeři, trošku jsem si tam připadala jako maličkatá holčička, která zrovna vešla do puberty a přišla mezi „dospěláky“. Jenže tam nebyl čas každému zvlášť říkat, že vlastně ještě nic moc neumím a aby mě šetřili. Nikdo se mě neptal, jestli umím nebo neumím. Prostě mě čapli a tancovali jsme. S někým to šlo lépe, s někým méně.  Což je naprosto normální, ale já se pokaždé třásla jak osika. Byla jsem hrozně nervózní. Bála jsem se, že to pokazím nebo že mi to nepůjde a už si se mnou nikdo nebude chtít zatančit. Byl to pro mě psychicky velmi náročný víkend. Ale byla jsem neskutečně ráda, že jsem jela. Dalo mi to hrozně moc.

Pak jsem začala chodit i do kurzu k Honzovi. Už jsem byla dostatečně otrkaná, už jsem se nebála a aspoň jsem měla příležitost vyzkoušet a natrénovat to, co jsem se naučila při individuálních lekcích. No a od té doby tančím zouk, chodím na workshopy, stále chodím na individuální lekce, byla jsem i na kongresu. A pořád se mám rozhodně co učit."

 

Tak co? Už Vás to taky chytlo? Ano? Tak honem na youtube, najít si videa se zoukem, a pak přijďte na některou z našich pravidelných párty! Těšíme se!

Autor: | středa 28.3.2012 9:23 | karma článku: 7,39 | přečteno: 809x
  • Další články autora

Kosmetické recenze

Ve svých 31-ti letech jsem konečně objevila svět kosmetiky. Ráda bych zde psala o jednotlivých produktech, které jsem si koupila a osobně vyzkoušela. Bude se jednat jak o kosmetiku pečující (tělo, vlasy,...), tak i dekorativní kosmetiku. Svět kosmetiky mi přijde natolik fascinující a je toho tolik, že se normální člověk v tom všem zkrátka vyznat nemůže, a proto si myslím, že psaním recenzí se nic nepokazí, naopak, člověk si udělá přehled o mnohem více produktech, než by kdy sám mohl zvádnout. Já osobně pročítám mnoho blogů a koukám na různá videa a vždy se dozvím něco nového. Proto doufám, že Vám moje recenze do budoucna také přinesou nějaké nové informace.

22.3.2013 v 17:27 | Karma: 6,55 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Rozbřesk 2. část - Twilight sága

Upíři. Mnozí z Vás jistě znají. Reklamní masírka na každém kroku. Je téměř nemožné neznat upíra Edwarda a jeho milovanou Bellu. I já jsem šla na premiéru druhé části posledního dílu "Rozbřesk". A víte co? Stálo to za to!

17.11.2012 v 1:15 | Karma: 7,52 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Osobní

Nový pražský klub La Macumba!

La Macumba je slovo afrického původu, toto slovo by se dalo přeložit do češtiny jako "kouzlo", nebo "čaroděj". V africkobrazilské kultuře se toto slovo používá jako hanlivý výraz pro černou magii. Macumba je také druh hudebního žánru Afriky. Na Kubě je to také nejvyhlášenější a nejnavštěvovanější párty klub.

7.10.2012 v 8:00 | Karma: 13,51 | Přečteno: 2454x | Diskuse| Kultura

Dovolená v Chorvatsku 2012

1.9. - 9.9.2012 jsme se vydali s partou nehrožených tanečních zelenáčů i mazáků, a mimojiné také s manžely Lužnými - mazáky všech mazáků, kteří celou akci organizovali, na dovolenou v Chorvatsku u městečka Omiš, abychom zažili nezapomenutelné. To se podařilo. Odřené ruce i nohy, dobře, že jsme se nezabili. Některé jsme málem zapomněli na jednom z ostrovů při výletě lodí. Spánek byl luxus jen některých z nás a každodenní taneční párty z nás ke konci pobytu dělaly taneční Zombie. Ale bylo to super!

6.10.2012 v 16:18 | Karma: 10,59 | Přečteno: 1704x | Diskuse| Cestování

Saunování v Praze

Jste úplně nazí v místnosti, kde je opravdu hodně, hodně teplo. Snažíte se uvolnit, zbavit se stresu a cítit se příjemně. Ale nedaří se? Mám pro Vás pár tipů jak to napravit.

5.10.2012 v 16:37 | Karma: 16,56 | Přečteno: 4634x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1844x
Člověk, žena, přítelkyně, kamarádka, dcera, tanečnice.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články